50 aastat loomingulist mängu LEGO® DUPLO® klotsidega!

50 aastat loomingulist mängu LEGO® DUPLO® klotsidega!

20. Nov 2019, 11:45 Emmede Klubi Emmede Klubi

Sel aastal tähistab the LEGO Group LEGO® DUPLO® 50. sünnipäeva — suured klotsid väikestele kätele. Need loodi 1969. aastal, samal aastal, kui esimene inimene kuul kõndis. Võite ise otsustada, milline neist sündmustest on inimkonnale tähtsam verstapost (kas saate Apollo 11 muuta ralliautoks?). Siin on mõned olulisemad sündmused, mis on toimunud pool sajandit kestnud mängimise ajal.

Ludamus! DUPLO on ladina juurtega!

Kas te teadsite, et nimi DUPLO® tuleb ladinakeelsest sõnast duplex, mis tähendab "topelt"? Seda nime kasutati esimest korda kahes LEGO® DUPLO® mänguasjas, mida turustati 1969. aastal — need olid mängukomplektid 510 ja 511.

Ja kas teadsite, et LEGO® DUPLO® klotside kõik detailid on kaks korda suuremad kui tavalistel LEGO® klotsidel? Seetõttu ühilduvad need kogu LEGO® süsteemiga, kuid 2:1 lahenduseni jõudmine polnud lihtne. Enne 1968. aastat katsetati ka suurusi 4:1 ja 3:1, kuni Godtfred Kirk Chriastiansen, kes esindab LEGO® grupi omanike teist põlvkonda, tuli välja ideega (mida ta nägi unes!) muuta koltside nupukesed seest õõnsaks. Sellest ajast alates on klotsikesi saanud ühendada ka klassikaliste LEGO® elementidega ja kõige väiksematele on pakutud eakohane mänguasi, mis sobib nende arenguga.

Elu alustalad

Mängimine on lastele loomulik viis maailma mõistmiseks. Mängu kaudu avastavad nad, mida tähendab olla armastatud, õnnelik, kuskile kuuluda. Alates sünnist kuni nelja eluaastani läbib laps intensiivse neuroloogilise muundumise. See on periood, mil ta õpib ja areneb kõige kiiremini. See, mida laps selles etapis kogeb, määrab ära, milline täiskasvanu temast saab.

Sellepärast on kõik LEGO DUPLO tooted hoolikalt kujundatud, et inspireerida ja aidata lastel loova ja rõõmsa mängu kaudu oma potentsiaal täielikult ära kasutada ja sellest tulevikus kasu lõigata. Uuringutulemused on seda samuti kinnitanud. The LEGO Group on küsitlenud enam kui 13 000 vanemalt üle maailma, mida nad arvavad LEGO System in Playst ning vastused avaldati 2018. aasta LEGO Play Well aruandes. 94% vanematest ütles, et see ergutab nende lapse kujutlusvõimet, 93% arvas, et see aitab nende lapsel olla loov, 91% leidis, et see aitab lapsel õppida ja uusi asju avastada. 84% ütles, et mänguoskus aitab arendada kasulikke oskusi täiskasvanueaks. Tähtis on, et 91% leidis, et see on tore tegevus kogu perele!

 

Jänku ja teised

LEGO DUPLO klotsid kujundati 1970. aastate lõpus ja ettevõtte omanike kolmanda põlvkonna esindaja Kjeld Kirk Kirstiansen otsustas teha LEGO DUPLO eraldi kaubamärgiks. Alates sellest hetkest oli LEGO DUPLO karpidel ja punase jänku logo. Muidugi on jänku aastate jooksul läbinud mitmeid muutumisi nagu iga ikooniline märk, kuid see on jäänud brändi sümboliks.

Vahepeal on DUPLOga liitunud veel palju loomi: hobused, lambad, lehmad, elevandid, lõvid ja isegi dinosaurused. Rääkimata paljudest teistest DUPLO tegelastest — põllumeestest, politseinikest, arstidest, kauboidest, tuletõrjujatest, teadlastest, tänapäeva lastest ja hipster- vanematest — kõik see, et ergutada väikeste ehitajate kujutlusvõimet, aidata neil lugusid rääkida ja erinevaid rolle läbi mängida.

LEGO DUPLO klotsid on mõeldud alates 1,5-aastastele lastele. Tänu suurtele värvikatele elementidele saavad juba 18-kuused väikelapsed parandada oma motoorseid ja ruumilisi oskusi, käe-silma koordinatsiooni ja uurida lihtsaid põhjus-tagajärg seoseid. sotsiaalsete ja emotsionaalsete pädevuste arendamist Täiendavad elemendid nagu figuurid, loomad ja sõidukid, toetavad tegevusi. LEGO DUPLO pakub suurepäraseid võimalusi keskendumiseks ja keelega tegelemiseks, kuid peamiselt aitab see arendada kujutlusvõimet ja loovust. Tuleks rõhutada, et lapsed õpivad kõige paremini mängu ja kogemuste kaudu, nii et seda fakti on hea kasutada igapäevasel mänguajal klotsidega mängides“, on öelnud laste- ja perepsühholoog Dorota Maciejec.

Toodete kvaliteet ja ohutus

The LEGO Group hoolitseb pidevalt selle eest, et lapsed saaksid LEGO DUPLO toodetega mängimist turvaliselt nautida. Ohutus on tõeline prioriteet. Sellepärast vastavad kõik elemendid mänguasjade ohutust käsitlevatele kõige rangematele määrustele. Parimat kogemust silmas pidades nii füüsilises kui ka digitaalses mängimises kohandab the LEGO Group oma tooteid kindlatele vanuserühmadele, et lastel oleks lõbus ja turvaline, kuid samal ajal ka põnev nende eale vastaval viisil. Väikelapsed saavad mänguasju närida, pettumuse korral neid visata ja loopida, neid vette panna või üritada katki teha. LEGO DUPLO disainerid peavad tootetestide ajal olema sama loovad kui lapsed, et ette näha, mida väikelapsed mänguasjaga teha saavad.

Rohkem infot toodete testimisest: https://www.youtube.com/watch?v=9etW56WtQdY

Järgmised 50 aastat ja edasi

Kui LEGO® DUPLO® klots oleks inimene, oleks need tõenäoliselt tema viimased tegusad tööaastad ja ta kujutaks end juba ette pensionil, lõõgastudes ja puhkamas. Need klotsid aga pensionile ei mõtle!

LEGO Play Well aruandest selgub, et digitaliseerimine pakub suuremaid mänguvõimalusi ja et lapsed on uut tüüpi liikuvad mängud mängude pioneerid. Loomulikul viisil ühendavad nad tegelikud kogemused kujuteldava ja digitaalse maailmaga. Nende jaoks on see lihtsalt mäng. Seetõttu soovitab LEGO vanematele lastele uusi LEGO DUPLO tooteid: aururongi ja lükka-ja sõida-süsteemiga varustatud kaubarongi. Tänu viiele aktiivklotsile saavad lapsed nüüd tõelisteks vedurijuhtideks. Aktiivklotsid reageerivad lihtsatele käsklustele ja õpetavad lastele värve ning programmeerimise aluseid. Need on esimesed LEGO DUPLO mängukomplektid, mis ühendavad füüsilise ja digitaalse mängu, et pakkuda veelgi rohkem võimalusi lõbutsemiseks ja õppimiseks.

Klotsid inspireerivad ja arendavad tulevikuehitajaid ning jätkavad seda ka edaspidi. Kes teab, kui palju tulevasi kosmoseuurijaid on alustanud LEGO DUPLO klotsidega mängides.

Vaata rohkem: www.lego.com/et-ee

The LEGO Group’ist:

LEGO Group on eraomanduses olev pereettevõte, mille peakontor asub Billundis (Taanis) ja kontorid Enfieldis (USA), Londonis (Suurbritannia), Shanghais (Hiina) ja Singapuris. Ole Kirk Kristianseni 1932. aastal asutatud ja ikoonilisel LEGO klotsil põhinev ettevõte on üks maailma juhtivaid mänguasjade tootjaid.

Ettevõtte juhtlause on: „Ainult parim on piisavalt hea”. The LEGO Group on pühendunud laste arendamisele ja missiooniks on inspireerida homseid ehitajaid arendama oma oskusi loova mängu ja õppimise kaudu. LEGO tooteid müüakse kogu maailmas. Leiate need veebilehelt www.LEGO.com

Lisateavet LEGO Grupi kohta, teavet ettevõtte majandustulemuste ja ettevõtte sotsiaalse vastutuse kohta leiate aadressilt http://www.LEGO.com/aboutus.

 

LEGO, LEGO logo ja minifiguurid on the LEGO Groupi kaubamärgid ja kaitstud autoriõigusega. © 2019 The LEGO Group. Kõik õigused kaitstud.