Mis on aktiivsünnitus?

Emmede Klubi
Emmede Klubi 28. aprill 2017 11:53

Vaadates ajaloolisi joonistusi, on sünnitajat vanasti kujutatud vertikaalses asendis: põlvili, kükitamas, seismas, istumas. Sünnitusabi tekkides tekkis ka komme suunata rase naine abitusse, selili lamavasse asendisse. Tänapäeval on jõutud tagasi muistse teadmiseni, et mida aktiivsem naine sünnituse ajal on, seda parem.

Mis on aktiivsünnitus?

  • Aktiivsünnitus ei välista meditsiinilist sekkumist või abi, kuid sekkumine peab olema asja eest - näiteks lapse elu päästmiseks.
  • Kui see ei ohusta naise ega lapse elu ega tervist, juhib naine sünnitust ise - on asendeis milles soovib ja leevendab valu nagu soovib.
  • Tuhude ajal liigub naine palju, et gravitatsioon aitaks lapse sünniteedes allapoole liikumisele kaasa. Lamades avaneb emakakael aeglasemalt.
  • Lapse väljutamiseks valib naine asendi, mis hõlbustab lapse sündimist. Selili sünnitades sulgub vaagna alumine avaus ning sünnitusteed muutuvad hulga väiksemaks. Kui naine sünnitab aktiivses asendis, saab tema sabaluu lapse sündides eest ära liikuda, mis annab lapsele sünnituskanalis ruumi juurde. Seetõttu on seliliasend kõige ebaloomulikum sünnitusasend nii naisele kui ka beebile. Selili pressides peavad lisatööd tegema nii ema kui ka laps, sest gravitatsioon ei toimi, sünnituskanal on kitsenenud ning laps peab liikuma suunaga veidi ülespoole. Seliliasend on asjakohane vaid ema või lapse terviseprobleemide korral, kui arstil või ämmaemandal on vaja paremat ligipääsu lapse väljatulemisse aktiivselt sekkumiseks (nt enneaegsus, hapnikupuudus). 
  • Aktiivsünnituse osa on häälitsemine vastavalt soovile. Häälitsemist ei tasu alahinnata, sest see aitab kaasa sünnitegevuse edenemisele ning aitab leevendada valu. Sünnitus ei ole aeg, mil mõelda, mida keegi teine arvab sinu suust kostuvatest häältest - keskendu ainult endale ja lapsele, tee nii, nagu teil kahel parem on. 
  • Rahulik kõhuhingamine aitab leevendada valu.
  • Vesi lõdvestab lihaseid, et emakakael saaks avaneda.
  • Avanemisprotsessile aitab kaasa ka puusade hööritamine.
  • Naine peab tundma end olukorra kontrollijana. Kui naine on hirmul ja pinges, toodab keha valu vaigistavate endorfiinide asemel valu süvendavaid stressihormoone. 
  • Sünnituse ajal on oluline usaldada enda keha soove. 

 

Kas Sina said olla aktiivsünnitaja?


20161114124936-94973.jpg

Kommenteerimiseks pead sisse logima Registreeru
MerleT 28. aprill 2017 14:07

Esimese lapsega eriti mitte, aga teise lapse ajal küll.
Kasutasin palli, rahulikku hingamist, siis olid mingid rullpadjad mis olid abiks, mees mudis selga,puusasid hööritasin(see leevendas kõige paremini). Teise sünnituse ajal olin julgeb ja suutsin ennast rohkem kokkuvõtta, kuna olukord oli mulle juba tuttav. Seepärast läks vast sünnitus ka natukene kiiremini, et ei tekitanud enda sees pingei ja paanikat. Mingites eraldi loengutes ma ei käinud,võtsin netist vaid videod lahti ja harjutasin kodus nende järgi.

Emmede Klubi lugejate sünnituslood

Sünnilugu: Kuidas Elisabeth erakorraliselt enneaegsena siia ilma sai

Sünnilugu: Kuidas Elisabeth erakorraliselt enneaegsena siia ilma sai

Sünnilugu: Kuidas Chris-Robin siia ilma sai

Sünnilugu: Kuidas Chris-Robin siia ilma sai

Sünnilugu: Kuidas Aron siia ilma sai

Sünnilugu: Kuidas Aron siia ilma sai

Sünnilugu: Kuidas Kreete-Lisbeth siia ilma sai

Sünnilugu: Kuidas Kreete-Lisbeth siia ilma sai

Sünnilugu: Kuidas Oskar siia ilma sai

Sünnilugu: Kuidas Oskar siia ilma sai

Sünnilugu: Kuidas Liisbeth siia ilma sai

Sünnilugu: Kuidas Liisbeth siia ilma sai

Sünnilugu: Kuidas Väikevend siia ilma sai

Sünnilugu: Kuidas Väikevend siia ilma sai

Raseduskalender

Sisesta oma viimase menstruatsiooni kuupäev, et välja selgitada, mitmes rasedusnädal sul hetkel käsil on.
Logi ennast sisse, et raseduskalender salvestada!
Registreeru